“İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır.”
Buhârî, Mağâzî, 35
İletişim
yakup@aydemirs.tr
lİNKLER
Anasayfa
Sınıf Defterleri
2025-2026 1.Sınıf Defteri
2025-2026 2.Sınıf Defteri
2025-2026 3.Sınıf Defteri
2025-2026 4.Sınıf Defteri
Ders Programı
1.Sınıf Ders Programı
2.Sınıf Ders Programı
3.Sınıf Ders Programı
4.Sınıf Ders Programı
Kazanımlar
Hakkımda
İletişim
1.Sınıf Kazanımlar(398)
2.Sınıf Kazanımlar(344)
3.Sınıf Kazanımlar(468)
4.Sınıf Kazanımlar(442)
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.1. Büyük harf, nokta, virgül, iki nokta, ünlem, tırnak işareti, soru işareti, kısa çizgi, konuşma çizgisi ve kesme işaretini uygun yerlerde kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.2. İkilemeleri, soru ekinin yazımını bilir, satır sonunda kelimeleri uygun şekilde böler.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.3. Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.4. Herhangi bir işin yapılması, işlemin gerçekleştirilmesi vb. konularda işlem basamaklarını sırası ile yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.5. Duygu ve düşüncelerini yazarak ifade eder.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.6. Duygu ve düşüncelerini ifade ederken uygun bağlama ögelerini kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.7. Olaylar arasındaki anlam ilişkilerine dikkat ederek yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.8. Anlamlı ve kurallı cümlelerle bilgilendirici metin yazar.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.9. Gerektiğinde anlatımı zenginleştirmek için sınıf seviyesine uygun çizim, grafik ve görseller kullanır.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.10. Yazdıklarını kontrol ederek varsa anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri, yazım ve noktalama hatalarını belirler ve bunları düzeltir.
3
Türkçe
T3.3.YAZMA
T3.3.11. Yazdıklarını paylaşır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.1. Okuduklarının konusunu, ana fikrini/ana duygusunu belirler.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.2. Okuduklarında ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim sorularına cevap arar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.3. Metinle ilgili soru sorar ve sorulan sorulara cevap verir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.4. Okuduğu fabl, masal veya hikâyeyi anlatır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.5. Metnin vermek istediği mesajı veya değerleri belirleyerek bunların nasıl aktarıldığını açıklar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.6. Hikâye, drama veya şiirde bölüm, sahne veya dörtlük gibi terimleri kullanarak bir sonraki kısmın bir önceki üzerine nasıl kurgulandığını belirtir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.7. Okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini belirler ve karşılaştırır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.8. Hikâye edici, bilgilendirici ve şiir gibi metinleri ayırt eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.9. Metindeki kahramanların olaylara/konuya bakış açılarını belirler ve kendi bakış açısını ifade eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.10. Metindeki olayları sırasına göre açıklar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.11. Metindeki işlemin veya yönergenin basamaklarını sıralar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.12. Bir bilgiye veya içeriğe erişmek için basılı ve dijital içeriklerde içindekiler ve sözlük bölümünü kullanmayı bilir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.13. Okuduğunu anlamlandırmada görsellerden yararlanır.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.14. Bir metinde bilmediği kelimeleri belirler ve bu kelimelerin anlamlarını sözlük vb. kaynakları kullanarak öğrenir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.15. Heceleme, tekrar ve geri dönüşler yapmadan işitilebilir bir ses tonuyla okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.16. Sesli okumada vurgu ve tonlamalara dikkat eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.17. Şiiri ve düz yazıyı türün özelliklerine göre okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.18. Bağımsız olarak hikâye, drama ve şiirleri okur ve anlar.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.19. Parmakla takip etmeden, uygun hızda sesli veya sessiz okur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.20. Anlamını bilmediği sözcük ve sözcük gruplarını öğrenir.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.21. Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.22. İsim ve fiilleri ayırt eder.
3
Türkçe
T3.2. OKUMA
T3.2.23. Çekim eklerinin işlevlerini bilir.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.1. Göz teması kurarak, işitilebilir bir ses tonuyla konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.2. Konuşmalarında kelimeleri doğru telaffuz eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.2.3. Konu dışına çıkmadan, önceden belirlenmiş kurallara uyarak konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.3. Tanıdığı kişileri, yerleri, bildiği olayları anlatır ve bunlarla ilgili düşünce ve duygularını ifade eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.4. Topluluk önünde konuşur.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.5. Bir masalı, hikâyeyi, olayı ve durumları ana hatlarıyla anlatır.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.6. Dinlediklerinin/izlediklerinin konusunu ve ana fikrini/ana duygusunu belirler.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T.3.1.7. Dinlediklerinde/izlediklerinde gerçek unsurları ve hayal unsurlarını ayırt eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.8. Verilen yönergeleri takip eder ve uygular.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.9. Dinlediği/izlediği bir okuma metni, sözel sunum veya medya içeriği hakkında sorular sorar ve sorulan sorulara cevap verir.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.10. Dinlediklerini zihninde canlandırarak olayın nasıl gelişeceğini ve sonucunu tahmin eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.11. Dinledikleri/izledikleriyle ilgili çıkarımlar yapar.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.12. Kısa bir hikâyeyi, masalı, olayı ve durumu dramatize eder.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.13. Konuşmacının sözlü olmayan (jest, mimik ve beden dili vb.) mesajlarını anlar.
3
Türkçe
T3.1. SÖZLÜ İLETİŞİM
T3.1.1. Düşüncelerini ve duygularını ifade eden, seviyesine uygun cümleler kurar.
«
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
»